Uitcheck gemist? In 3 simpele stappen uw saldo terug

Heeft u een OV-chipkaart? Dan weet u het inmiddels wel; bij elke rit in- en uitchecken. Maar toch mist iedereen wel eens een uitcheck. Daarom is er nu een website: uitcheckgemist.nl. Een website waar u in drie simpele stappen uw saldo terugvraagt. Het werkt als volgt:

Stap 1: aanmelden

Ga naar uitcheckgemist.nl en meld u aan met uw OV-chipkaartnummer. Vul ook uw geboortedatum in als u een persoonlijke OV-chipkaart heeft.

Stap 2: invullen

De website toont alle ritten zonder uitcheck. Wilt u van een rit het saldo terugvragen? Vul dan de instaplocatie en eindbestemming in. Het saldo is meteen zichtbaar.

Stap 3: ophalen

Uw teruggevraagde saldo wordt klaargezet. U zet het weer op uw OV-chipkaart bij een ophaalautomaat en kunt er daarna meteen mee reizen.

Welke vervoerders doen mee?

De volgende vervoerders doen nu mee met uitcheckgemist.nl: Arriva, GVB, HTM, RET en Veolia. De gemiste uitchecks van andere vervoerders zijn wel zichtbaar, maar het terugvragen van dit saldo kan alleen via hun eigen website. Andere vervoerders sluiten zich aan bij uitcheckgemist.nl zodra de systemen goed op elkaar zijn afgestemd.

Goed om te weten

  • u mag 3 keer saldo terugvragen per vervoerder per half kalenderjaar
  • u hoeft geen account aan te maken
  • voor de zakelijke markt verandert er niets
Geschreven op 08 april 2015